piątek, 23 grudnia 2011

Pokochaj swoje włosy!

 Wiele kobiet nie wie jak dbać o włosy, więc najchętniej nosi je cały czas związane i ma problem pielęgnacji z głowy. Przy odrobinie wysiłku można jednak sprawić, że włosy będą naszą największą ozdobą! Ja musiałam w to, żeby moje włosy wyglądały jak trzeba włożyć nawet trochę więcej niż odrobinę pracy. Przez długi czas namiętnie je rozjaśniałam przez co wyglądały jak siano. Od trzech lat nie farbuję włosów i zastanawiam się, co właściwie przeszkadzało mi w moim naturalnym kolorze... Odhodowanie włosów po farbowaniu to nie lada wyzwanie... nawet jeśli fryzjerka (tak jak mi) pofarbuje włosy na kolor zbliżony do naturalnego to trzeba i tak być przygotowaną na brzydko wyglądające odrosty... Z perspektywy czasu stwierdzam, że warto było to przeboleć. Jak teraz dbam o swoje włosy? Ze względu na to, że szybko się przetłuszczają staram się używać lekkich szamponów, chociaż ciągle poszukuję idealnego... Pod koniec mycia koniecznie płuczę głowę w chłodnej wodzie, po to by domknąć łuski włosów, dzięki czemu lepiej odbijają one światło i wyglądają na zdrowe i lśniące. Obecnie używam takiego szamponu i odżywki:

Co jakiś czas, gdy mogę sobie pozwolić na dłuższą wizytę w łazience, nakładam na włosy na około 15-20 minut genialną maskę Klorane, która wspaniale nawilża włosy- po jej użyciu są miękkie i bardzo łatwo je rozczesać!

Oczywiście haniebne byłoby gdybym nie wspomniała o olejku do włosów Kerastase, ze względu na to, że moje włosy nie znoszą za dobrze zbyt dużego obciążenia kosmetykami nakładam go tylko odrobinę na końcówki ale mam poczucie, że moje włosy są dobrze chronione (myślę, że osoby które mają suche włosy mogę sobie pozwolić na używanie nieco obfitszych jego ilości). Czasem nakładam go też na noc, już na całe włosy i rano spłukuję w trakcie mycia- pomaga to dużo lepiej oczyścić włosy i właściwie nie potrzebuję już żadnych odżywek. Kosmetyk ten nie należy do najtańszych (kosztuje około 110 złotych) ale jest bardzo wydajny i starcza na długo- polecam go wszystkim- nie zależnie od rodzaju włosów- można go używać na wiele sposobów, więc myślę, że przyda się każdemu.
Co jeszcze można robić, by włosy były piękne? Ja staram się unikać suszarki jak mogę, w lato zawsze pozwalam włosom wyschnąć naturalnie, a w zimę... no cóż, czasem muszę jej użyć. Nie stosuję też prostownicy (mam naturalnie proste włosy :)), a lokówki zdarza mi się dotknąć raz na rok, co zazwyczaj kończy się fiaskiem, bo moje włosy i tak układają się jak chcą... Polecam wszystkim ograniczenie kontaktów włosów z bardzo wysoką temperaturą :) No i przede wszystkim włosy, żeby były piękne potrzebują witamin - najlepiej dostarczanych naturalnie (!), z warzyw i owoców, a nie suplementów. Mam nadzieję, że wasze włosy będą od dzisiaj mocne, zdrowe i przyciągające spojrzenia!
  Ponieważ, jutro Wigilia życzę wam zdrowych, wesołych i pełnych miłości Świąt!!! Pozdrawiam :):)

Na deser zdjęcie "z rąsi" (tak, niestety czasem gdy się nudzę je robię ;( wstyd :P), jakby któraś z was chciała zobaczyć w jakim stanie są moje włosy :):) (Na tym zdjęciu jestem z nich szczególnie dumna, bo po całym dniu noszenia ich zwiniętych w koczek, sprawiłam, że delikatnie się zakręciły - po godzinie i tak się wyprostowały, ale to już mnie ważny szczegół ;)). Jeszcze raz Wesołych :*

4 komentarze:

  1. Maseczki, serum, olejki, specjalistyczne szampony - do wlosow kreconych - odzywki... Wszelakich preparatow uzywam do wlosow. I tez przestalam malowac, czekam na moj kolor, poki co mam 3 :P Musze Ci podac liste moich produktow, Ty sie troche znasz, moze powiesz mi, co dobre, a co odstawic :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał ależ jesteś ładna! Piękne włosy, nie dziwie się, że jesteś z nich dumna!:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! // Thank you for your comment!